פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

להזמנות 1-800-333-990
הרכישה באתר מאובטחת
משלוחים מהירים לכל הארץ
להזמנות ושירות 1-800-333-990

מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

מקרר יין ואחסון נכון של בקבוקי יין

מקרר יין ואחסון נכון של בקבוקי יין

מקרר יין מיועד לצינון בקבוקי יין בטמפרטורה המתאימה ובלחות הנכונה. מקרר ביתי רגיל פועל באופן מתמיד, מה שגורם לטמפרטורה בו להשתנות כל הזמן, ולכן הוא אינו מתאים לקירור יין. בכדי לשמור על איכות היין לאורך זמן יש לשמור אותו בטמפרטורה קבועה ובלחות של 60%-70% לחות. בעוד מרתפי יין הם עדיין האופציה הטובה ביותר לאחסון יין והם אידיאליים לאלה עם אוסף נרחב של יינות (וכסף), מקרר יין הינו פתרון מצויין וסביר יותר המתאים לחובבי יינות עם אוסף קטן יחסית של יינות. 

תוצאות: 221
בחרת לסנן לפי: מקררי יין
יצרן
בקבוקים
6-10(13)
12-24(34)
28(10)
52-90(27)
30-50(52)
100-140(17)
150-200(16)
250-500(5)
טווח מחירים
סינונים נוספים

יצרן בקבוקים טווח מחירים

נוספו לאחרונה

טיפים לאחסון הבקבוקים במקרר יין

מקרר יין

אחסון יינות במקרר אחד – אם אתם מתכוונים להשתמש במקרר יין עם איזור קירור אחד לאחסון מגוון היינות האדומים והלבנים ביחד, אז טמפרטורה של °C 13 עד  °C 14 תהיה הטובה ביותר. למרות שלכל מקרר ישנן הגדרות טמפרטורה מומלצות, תכנות המקרר בטמפרטורות אלו לא תשפיע לרעה על היינות אלא רק תתרום להאטת תהליך היישון ולשמירה עלהארומות והטעמים.

אחסון יינות במקרר יין עם שני איזורי קירור – במקררי יין כפולים ניתן לאחסן שני סוגים של יינות בשתי טמפרטורות שונות. מומלץ להגדיר תא אחד בטמפרטורה שבין °C 14 ל- °C 18 ליין האדום ולהגדיר את האיזור השני בין °C 10 ל- °C‏ 14 ליין הלבן. אם אתם מאכסנים גם יינות מבעבעים הטמפ’ המומלצת היא °C 8 עד °C 12.

שינוי הדרגתי של הטמפרטורה – בעת הצורך כוונו את הטמפרטורה בהדרגה. עלייה פתאומית בטמפרטורות של המקרר יכולה לדחוף את הפקק החוצה, ואילו ירידה פתאומית יכולה להכניס אוויר לתוך הבקבוק.

הימנעו משינויים תכופים בטמפרטורה – תנודות בטמפרטורה במקרר היין יכולות להאיץ את תהליך היישון וייגרמו ליין להזדקנות מוקדמת ולאיבוד הארומות שלו.

אחסון יינות לבנים פתוחים – אם פתחתם בקבוק של יין לבן, אך מסיבה שאינה מובנת לנו, לא סיימתם את הבקבוק, אז חשוב לסגור את הפקק חזק ולהחזירו למקרר במהירות. מקרר היין יכול לשמר את הבקבוק הפתוח לחמישה ימים נוספים. בקבוקים של יין אדום שנפתחו אין צורך להחזיר לקירור אבל מומלץ לשתות אותם ביומיים הקרובים.

שמור על המקרר סגור –  וודא כי הדלתות והמגירות של המקרר סגורות ואטומות. אם לא, הטמפרטורה במקרר תהיה גבוהה יותר מהטמפ’  האידיאלית עבור היינות.

אחסנו את הבקבוקים על צידם והימנעו מחמצון- הקפידו תמיד לאחסן בקבוקי יין על צדם. מקרר יין מצוייד במדפים המיועדים לאחסון הבקבוקים על צדם במטרה לשמור על הפקקים לחים. אם הבקבוקים עומדים, אז הפקקים מתייבשים ומאפשרים לאוויר להיכנס לבקבוק ולקלקל את היין.

הימנעו מלהזיז את הבקבוקים – תנועה מתמדת משפיעה על תהליך ההזדקנות. אם יש לכם אוסף גדול של יינות, מומלץ ליצור מערכת שתעזור לכם לאתר את הבקבוקים בקלות מבלי להזיז את כל הבקבוקים האחרים.

מיקום מקרר יין – שימרו את המקרר באזור ללא תנודות ואל תזיזו אותו ממקום למקום לעיתים תכופות. רעידות ותנודות מתסיסיות את היין ויכולות להשפיע על איכותו. 

תקופת האחסון בתוך מקרר יין

יינות אדומים מומלץ לאחסן לתקופה יחסית ארוכה של עד ל- 10 שנים בתור מקרר יינות. לעומת זאת, יינות לבנים הם עדינים יותר ולכן תוכלו לאחסן אותם לתקופה של עד שלוש שנים בלבד. אם אתם חובבי יין בעלי אוסף של אלפי בקבוקים ואתם מעוניינים ליישן יינות לתקופות ארוכות של כמה עשורים, כנראה שתצטרכו להשקיע בבניית מרתף יינות רציני. אך אם אתם פשוט אוהבים לשתות יין ומחזיקים באופן קבוע בין 10-500 בקבוקים של יין בביתכם, אז מקרר יין הוא פתרון מצויין עבורכם שיאריך את חיי היינות ויגרום לכם להינות יותר משתייתם.

לסיכום, מקרר יין מאוד מומלץ לכל חובבי היין, לשימוש אישי בבית או במשרד או לאחסון במסעדות ובברים. תוכלו למצוא מקררים קטנים לאחסון של 12 בקבוקים בלבד עד מקררים גדולים מאוד שיכולים להכיל עד ל- 500 בקבוקים. תוכלו למצוא מקררים קומפקטיים שניתן להניח על השיש במטבח או על ארון במשרד, או מקררים ענקיים שהופכים כבר לרהיט דקורטיבי בביתכם. המחירים משתנים יחסית לגודל ולפונקציות הקירור השונות, אבל בכל תקציב ניתן לקבל מוצר מצויין שיישדרג את חוויית היין שלכם. ובקיצור, לחיים!